مجله تخصصی مطالعات آمریکا

مقالات علمی پژوهشی و پایان نامه های روابط بین الملل و سیاست خارجی

مجله تخصصی مطالعات آمریکا

مقالات علمی پژوهشی و پایان نامه های روابط بین الملل و سیاست خارجی

مجله تخصصی مطالعات آمریکا

بایگانی

آخرین نظرات

پیوندها

خلاصه متن مناظره کاملا هریس و مایک پنس

پنجشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۹، ۰۶:۳۹ ق.ظ

🔶مجری مناظره: همه برای بهبود رئیس‌جمهور ترامپ دعا کردیم. حالا همه قرار است تا ماسک بزنیم و پروتوکل‌ها را رعایت کنیم.

🔸مناظره معاونین اول دو کاندیدای ریاست‌جمهوری انتخابات آمریکا آغاز شد.

🔷کامالا هریس معاون جو بایدن در رابطه با کنترل ویروس کرونا:

🔸مردم آمریکا شاهد بزرگترین شکست یک دولت در تاریخ آمریکا بوده‌اند. 210 هزار نفر کشته شده و 7 میلیون نفر مبتلا شده‌اند و از هر 5 کسب و کار یک کسب و کار تعطیل شده است.

🔸در 28 ژانویه به رئیس‌جمهور در رابطه با کرونا اطلاع دادند ولی بر روی آن سرپوش گذاشتند.

🔸بایدن می‌خواهد یک استراتژی ملی را پی بگیرد و ردیابی کند و واکسن را به رایگان توزیع کند.

🔷مایک پنس معاون دونالد ترامپ در رابطه با کنترل کرونا ویروس:

🔸از روز اول سلامت مردم آمریکا در اولویت پرزیدنت ترامپ بود.

🔸تمام موارد کرونا از چین می‌آمد پس ترامپ تمام پروازها از چین، اقتصاد دوم جهان را متوقف کرد ولی بایدن آن را خارجی هراسی دانست.

🔸بسیج ترامپ در حد بسیج ما در جنگ جهانی دوم بود.

🔸با اقدامات ترامپ و من و ستاد کرونا باعث می‌شود تا میلیون‌ها نفر تا پایان سال به واکسن دست یابند.

🔸جو بایدن از روی دست ما تقلید می‌‌کند.

کامالا هریس:

🔸مردم آمریکا! نگران نیستید که از کجا می‌توانید دارو بگیرید یا بچه‌های شما از مدرسه ویروس نیاورند؟

پنس:

🔸روزی نیست که به مردمی که عزیزانشان را از دست داده‌اند فکر نکنم ولی نادیده گیری فعالیت‌های ما انصاف نیست.

🔸اگر ترامپ سفرها را متوقف نکرده بود بیش از 2.2 میلیون نفر از بین می‌رفتند.

🔸سوزان پیج، مجری:
کمپین شما پروتوکل‌ها را رعایت نمی‌کند. چطور انتظار دارید مردم به دولتی رای بدهند که خود گرفتار کرونا شده است؟

🔸پنس:
وقتی همه‌گیری مجدداً در تابستان اوج گرفت، پرزیدنت ترامپ به اقدام خودش ادامه داد. کمپین ما در فضای باز بود و همه تست می‌شدیم.

🔸هریس:
مردم آمریکا به خاطر بی‌کفایتی این دولت لطمه دیدند چون ترامپ دروغ گفت.

🔸سوزان پیج:
نصف آمریکایی‌ها گفته‌اند که اگر واکسن کرونا پیش از انتخابات عرضه شود آن را نمی‎زنند. شما خانم هریس، آیا می‌زنید؟

🔸هریس:
اگر متخصصین تایید کنند بله ولی اگر ترامپ تایید کند، خیر!

🔹سوزان پیج:
شما برای معاونت آماده‌اید آقای پنس؟

🔸پنس:
قبل از پاسخ به عقب بر می‌گردم. شما اعتماد عمومی به واکسن را خدشه‌دار می‌کنید.

🔹سوزان پیج:
شما برای معاونت آماده‌اید خانم هریس؟

🔸هریس:
لحظه فوق‌العاده‌ای بود زمانی که آقای بایدن به من پیشنهاد داد. من اولین زن سیاه پوست بودم که در کالیفورنیا دادستان عمومی شدم. حالا هم دومین زن سیاه پوستی هستم که در سنای آمریکا بوده. در جنگ هم حاضر بودم و برای همین ها بایدن از من در خواست کرد.

🔹سوزان پیج: بایدن رای دهنده‌ها در رابطه با سلامت اطلاع داشته باشند؟

🔸هریس: هم باید از وضعیت فعالیت‌های بهداشتی آگاه باشند و هم از فعالیت‌های مالیاتی. رئیس‌جمهور، فرمانده کل قوا فقط 750 دلار مالیات داده است. ترامپ 400 میلیون دلار بدهکار است! ترامپ بر همه چیز سرپوش می‌گذارد و بایدن همیشه صادق است.

🔸پنس: پرزیدنت ترامپ یک بیزینس من بوده و همیشه انواع مالیات را پرداخته است و کیلو کیلو اطلاعات خود را منتشر کرده است. آقای ترامپ برای تجارت آزادانه تلاش کرده و این را با کارنامه هریس و بایدن قیاس کنید.

🔷سوزان پیج: کارزار شما برای پیش‌برد اقتصاد در شرایط کرونا چیست جز اخذ مالیات؟

🔹هریس: قدرت و سلامت اقتصاد آمریکا را باید با قدرت و سلامت کارگر پرداخت ولی ترامپ اقتصاد آمریکا را بر اساس سرمایه‌دارها چید و برای سرمایه‌داران بزرگ معافیت مالیاتی گذاشت. بایدن این معافیت را بر خواهد داشت. ما زمانی رهبر نوآوری جهانی بودیم. این معافیت برداشته خواهد شد و در آموزش هزینه خواهد شد. سرمایه‌گذاری برای مردم نه سرمایه‌گذاری برای شرکت‌های بزرگ.

🔸پنس:
وقتی من و پرزیدنت ترامپ وارد کاخ سفید شدیم آمریکایی‌ها وارد یکی از بدترین وضعیت‌های اقتصادی شده بودند بعد از رکود بزرگ دهه 30. این معافیت به نفع خانواده‌های آمریکایی بود. ما وارد یک همه‌گیری بزرگ شدیم ولی به واسطه اینکه پرزیدنت مالیات‌ها را کم کرده بسیاری از مشاغل را نجات داده است و این به نفع خانواده کارگران بوده‌اند ولی بایدن می‌خواهد مالیات بگیرد و اقتصاد ما را تسلیم چین کند و دوباره کسری بودجه ما را با تقدیم بودجه به چین رقم بزند.

🔸هریس:
بایدن نمی‌خواهد مالیات اعمال کند.

🔹پنس:
شما گفتید دروغ نمی‌گویید!

🔸هریس:
جو بایدن مالیات‌ها را بالا نمی‌برد. او کسی است که در زمان رکود اقتصادی مسئول طرح احیا اقتصادی بود. ترامپ وارث عملکرد بایدن بودند. حالا اقتصاد فاجعه است. بایدن درمان رایگان را در زمان پرزیدنت اوباما به 22 میلیون خانواده داد. در عوض ترامپی را داریم که این بیمه درمانی را لغو کرد و حالا پرونده در دادگاه دارد به همین دلیل.

🔹پنس: این مزخرف است. اوباما کر فاجعه بود.

🔷 سوزان پیج: در رابطه با تغییرات اقلیمی چه می‌کنید؟

🔸پنس:
به واسطه دولت ما خاک و آب و هوای ما از همیشه تمیزتر است. اقلیم‎ها تغییر می‌کنند ولی چرا؟ ترامپ گفته به علم گوش می‌دهد ولی بایدن و هریس می‌خواهد ما را به توافق پاریس ببرد که هزینه انرژی خانواده‌های ما را بالا می‌برد و اقتصاد ما را نابود می‌کند. ما از خیلی از کشورهای عضو پاریس موفق‌تر بوده‌ایم. ولی بایدن می‌خواهد سوخت فسیلی را حذف کند.

🔸هریس:
جو بایدن جلوی فریکینگ را نمی‌گیرد. او به فکر ایجاد شغل است برای همین مالیات را برای کسانی که زیر 400 هزار دلار در سال درآمد دارند مالیات را بالا نمی‌برد. نصف شغل‌هایی که ایجاد خواهد شد در حوزه مشاغل پاک است. غرب آمریکا می‌سوزد و گردبادها آسیب‌زده است. دولت فعلی به علم اعتقاد ندارد ولی ما به علم توجه می‌کنیم. ترامپ به عقب بر می‌گردد. ما به توافق پاریس با افتخار بر می‌گردیم.

🔸پنس:
اقلیم تغییر می‌کند ولی هریس خواست آن‌ها برای افزایش مالیات را تکذیب می‌کند. طرح نوین سبز را شما نوشتید ولی حالا آن را تکذیب می‌کنید و می‌گویید فریکینگ را دست نمی‌زنید. هزینه وحشتناکی برای شغل‌ها خواهند تراشید.

🔸هریس:
راجه به شغل‌ها بگوییم! پرزیدنت ترامپ در جنگ تجاری با چین باخت. سه هزار شغل تولیدی به خاطر این جنگ از بین رفت و ما دچار رکود شده‌ایم. بیست تا سی ساله‌هایی که به فکر شغلند نگرانند و نصف اجاره نشین‌ها دغدغه کرایه خانه دارند.

🔸پنس:
اگر ما جنگ تجاری به چین را باختیم، شما اصلا وارد آن نشدید بلکه برای چین هورا کشیدید. دولت ما 500 هزار شغل تولیدی ایجاد کرده است اما شما با طرح نوین سبز شغل‌ها را از بین خواهید برد.

🔷سوزان پیج: در رابطه با چین؛ این رابطه اساسی ما با چین را چطور تعریف می‌کنید؟ آن‌ها دشمن ما هستند یا همکار ما؟

🔸پنس:
سیاست شما از همه لیبرال‌تر است خانم هریس. اما در رابطه با چین، ما باید چین و سازمان بهداشت جهانی را به خاطر کرونا سرزنش کنیم. آن‌ها با مردم ما صادق نبودند. پرزیدنت ترامپ از همان ابتدا جلوی چین ایستاد. ما می‌خواهیم روابط‌مان را با چین قوی کنیم ولی باید منصفانه باشد و چین پاسخگو باشد.

🔸هریس:
برخورد و نگاه دولت ترامپ به چین باعث شده تا خیلی از آمریکایی‌ها شغل، وجهه و جانشان را از دست بدهند. ترامپ خواست بیمارگونه‌ای برای از بین بردن دستاوردهای دولت قبل دارد. یک دفتر در کاخ سفید برای مقابله با ویروس‌ها ساخته بودیم در زمان اوباما که ترامپ آن را لغو کرد.

🔸پنس:
این واقعیت ندارد!

🔸هریس:
جنگ اقتصادی با چین 300 هزار شغل را از بین برده است. طبق بررسی‌ای رهبران سابقاً متحد ما، دیگر ما را با آن نگاه نمی‌بینند و خیلی از آن‌ها حالا برای چین بیشتر از آمریکا احترام قائلند.

🔷سوزان پیج: در رابطه با نقش رهبری آمریکا، آیا تغییر کرده است؟

🔸هریس:
بایدن می‌گوید سیاست خارجه پیچیده است ولی با روابط انسانی همخوان است. باید بر روی قولی که به رفیقتان داده‌اید بایستید. ترامپ ولی به جای آن دیکتاتورهای جهانی را بغل کرد. مثلا روسیه. به ناتو پشت کرد و به برجام هم. امنیت ما با خروج از برجام کاهش پیدا کرد چرا که ایران حالا به سمت فعالیت‌های هسته‌ای می‌رود.

🔸پنس:
بایدن در زمان معاونتش قول داد که پایتخت ما به اورشلیم برود ولی این کار را نکرد و ترامپ این کار را کرد. وقتی ترامپ آمد داعش به اندازه ایالت پنسیلوانیا از خاورمیانه را اشغال کرده بود ولی به رهبری ترامپ، سربازان ما ابوبکر بغدادی را از بین برد و داعش از بین رفت. وقتی (سردار) قاسم سلیمانی به بغداد می‌رفت تا آمریکایی‌ها را بکشد، ما آن را کشتیم (ترور کردیم) ولی بایدن یک میلیون دلار به بزرگترین کشور حامی تروریست (منظور ایران) داد.

🔸هریس:
راجع به (سردار) سلیمانی صحبت کنیم! وقتی که (سردار) سلیمانی را زدند متقابلا حمله‌ای به نیروهای ما شد. نیروهای ما دوچار ضربه جدی مغزی شدند ولی ترامپ آن را سردرد خطاب کرد. ترامپ نیروهای نظامی ما را هالو می‌داند. روبروی مزار قهرمانان گمنام ما ایستاد و گفت چرا اینا جنگیدن؟ راجع به مک‌کین که قهرمان واقعی است گفت که او قهرمان نیست چرا که اسیر جنگی بود. روسیه برای سر سربازان آمریکا پاداش گذاشته. ترامپ شش بار با پوتین صحبت کرد ولی هیچ وقت در این رابطه نگفت. بایدن این کار را نمی‌کند.

🔸پنس:
این تهمت‌ها به پرزیدنت ترامپ در رابطه با نیروهای نظامی غیرقابل‌قبول است. فرزند ما در نیروی دریایی است. ترامپ به آن‌ها احترام می‌گذارد.

🔶سوزان پیج: در اربطه با انتصاب امی کنی برت، آیا او نظر به دادگاه عالی ایالات متحده می‌رود؟

پنس:
مردم آمریکا باید بدانند. (سردار) قاسم سلیمانی، ژنرال ایرانی مسئول کشته شدن صدها سرباز آمریکایی بود و وقتی به بغداد آمده بود تا آمریکایی‌های بیشتری را بکشد ترامپ تردید نکرد و حالا او زنده نیست. ولی بایدن حتی با حمله و کشتن بن لادن هم مخالف بود. در رابطه با امی کنی برت امیدواریم که یک برخورد عادلانه را با او در سنا بکنند و او به دادگاه عالی بیاید. شما به خاطر کاتولیک بودن او به او حمله کردید و او را دگم داشتیم.

هریس:
در رابطه با این قاضی، 27 روز تا روز برگزیده شدن رئیس جمهور آمریکا باقی مانده است. ما وسط کارزار انتخاباتی هستیم و چهار میلیون تا الآن رای داده‌اند. بایدن روشن گفته است، اول مردم آمریکا رئیس جمهور را انتخاب کنند و بعد قاضی را انتخاب کنیم. او مخالف سقط جنین است ولی ما معتقدیم که باید زن بر بدن خودش حاکم باشد. بحث بعدی هم در رابطه با پوشش بیمه عمومی است. این ها می‌خواهند بیمه عمومی را لغو بکنند.

🔷سوزان پیج: در رابطه با بیمه درمانی، آیا می‌خواهید آن را لغو کنید آقای پنس؟

پنس:
بایدن و هریس موافق سقط جنین هستند تا روز قبل از تولد و با پول مالیات دهنده‌ها! یک سوال مهم از هریس، آیا شما در صورت پیروزی قاضی برنت و اگر پیروز بشوید می‌خواهید تعداد قضات را افزایش بدهید؟

هریس:
مرسی از درس سیاسی‌ای که دادید. وقتی لینکلن می‌خواست برای بار دوم به دولت برود، یکی از قضات درگذشت. دولت و سنا در دست حزب لینکلن بود ولی او چه کرد؟ گفت این درست نیست و مردم آمریکا هستند که باید رای بدهند و تصمیم بگیرند چه کسی روی صندلی دائمی هییت قضات بنشینند. ما هم همین را می‌گوییم.

پنس:
آیا شما می‌خواهید تعداد کرسی‌ها را افزایش بدهید؟ این را مردم می‌خواهند بدانند.

هریس:
بگذار حرف بزنم! من شاهد انتصاب‌هایی بوده‌ام که در دادگاه‌های آمریکا شده است و بسیاری ایدئولوژی بوده است.

🔷سوزان پیج: در رابطه با ریحانا تیلر، آیا عدالت ایجاد شد؟

🔸هریس:
خیر، این عدالت نبود. ما در رابطه با این دختر عدالت را ندیدیم. ما هشت دقیقه و سی ثانیه دیدیم که چطور یک سیاه پوست زیر زانوی پلیس جان داد. مردم به خیابان آمدند تا برای ارزش‌ها و آرمان‌ها بجنگند و من هم ده‌ها سال پیش در این تجمعات مسالمت‌آمیز حضور داشته باشم. باید مجازات‌هایی برای پلیس‌های قانون‌شکن باشد. ما می‌خواهیم این روند را اصلاح کنیم و زندان‌های خصوصی را لغو کنیم و ماریجوانا را آزاد کنیم.

🔸پنس:
من به سیستم قضایی ایمان دارم. یک هییت منصفه رای داده است در رابطه با پرونده ریحانا تیلر. در رابطه با جورج فلوید هیچ توجیهی برای اتفاقی که افتاده است نیست و عدالت اجرا خواهد شد ولی توجیهی برای شورش‌ها نیست، شورش‌هایی که مردم آسیب زد. ما از بایدن و هریس می‌شنویم که آمریکا کشور اساساً نژادپرست است. این توهین‌آمیز است. ما در کنار یونیفورم نشین‌هامان هستیم. ما از نیروهای نظامی‌مان و سیاه‌پوستانمان هستیم.

🔸هریس:
من اجازه نمی‌دهم که ایشان به من درس اخلاق بدهند و بگویند چطور باید از نیروهای انتظامی حمایت کنم. من دادستان بوده‌ام.  رئیس‌جمهور نژادپرستی را محکوم نکرد. این یک رویه از طرف ترامپ است. او مکزیکی‌ها را نژادپرست و مجرم خواند. اولین کاری که به عنوان رئیس‌جمهور کرد جلوی سفر مسلمانان را گرفت. این رئیس‌جمهوری است که ما داریم. ولی باید رئیس‌جمهوری است که این مسائل را درک می‌کند.

🔸پنس:
این مسئله‌ای است که باعث می‌شود مردم از رسانه‌ها بیزار باشند. ترامپ کوکلوس کلان‌ها و نئونازی‌ها را محکوم کرد. پرزیدنت نوه‌ها و داماد یهودی دارد. او به هم آمریکایی‌ها احترام می‌ذارد. شما ولی در زمان دادستانی‌تان آمار برخورد با سیاه‌پوستان افزایش پیدا کرد.

🔸هریس:
من به عنوان دادستان عمومی کالیفورنیا، کاری را کردم که یک ملت باید انجام بده و در زمان ریاست‌جمهوری بایدن باید بکنیم. من اولین دادستانی بودم که گفتم تمام مامورین انتظامی و امنیتی باید یک دوربین داشته باشند. چون ما فهمیده‌ایم که تبعیض‌ها وجود  دارند. لازم نیست آقای معاون به من درس بدهد.

🔷سوزان پیج: اگر انتقال مسالمت‌آمیز دولت را نپذیرد ترامپ چه می‎کنید؟

🔸هریس:
بایدن به جنگیدن برای دموکراسی ما اعتقاد دارد. ما کمپین قدرتمندی داریم. پیام ما روشن است، رای بدهید. ما حق تعیین سرنوشت را داریم و نمی‎گذاریم کسی دموکراسی ما را زیر سوال ببرد، کاری که ترامپ به وضوح انجام داد.

🔸پنس:
ما برنده این انتخابات خواهیم شد. در حال حاضر بایدن و هریس به ظاهر جلو هستند ولی اطمئنان خاطر دارم که مردم آمریکا مثل 2016 به ترامپ اعتماد خواهند کرد. وقتی به کارنامه ما نگاه کنند می‌بینند ما قوی‌تر شده‌ایم. حزب هریس طی 4 سال اخیر تلاش کرده تا نتیجه انتخابات قبلی را برگرداند. سیا به پرونده دخالت روسیه ورود کرد و فهمید که کلینتون می‌خواست کمپین ترامپ را لجن‌مال کند و هیچ ارتباطی وجود نداشته است. بایدن و هریس می‌خواهند انتخابات پستی را افزایش دهند که فضای تقلب را افزایش می‌دهد ولی به هر حال ما برنده انتخابات هستیم.

🔷سوزان پیج: وقتی شما با هم کنار نمی‌آیید و می‌خواهید هم را «پاره» کنید چطور می‌خواهید مردم با هم کنار بیایند؟

🔸پنس:
ما به تبادل گفت‌وگوی عقاید باور داریم. هرچه در رسانه‌های محلی می‌بینی بازتاب آمریکا نیست. من و سناتور هریس می‌توانیم با هم اختلاف نظر داشته باشیم ولی بعد از مناظره هر دو به عنوان آمریکایی در کنار هم می‌ایستیم. مردم آمریکا عاشق مناظره خوب هستند ولی در کنار هم هستند.

🔸هریس:
فعالیت بایدن در راستای بالا بردن کرامت انسان‌ها است. او عشق، درد و رنج را تجربه کرده است و حتما داستان او را می‌دانید. ما برای آینده همه آمریکایی‌ها می‌جنگیم و برای همین است که این انتخابات انقدر مهم است.

🔶پایان مناظره

کانال تلگرام مطالعات آمریکا:

۹۹/۰۷/۱۷
اسفندیار خدایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">