مجله تخصصی مطالعات آمریکا

مقالات علمی پژوهشی و پایان نامه های روابط بین الملل و سیاست خارجی

مجله تخصصی مطالعات آمریکا

مقالات علمی پژوهشی و پایان نامه های روابط بین الملل و سیاست خارجی

مجله تخصصی مطالعات آمریکا

بایگانی

آخرین نظرات

پیوندها

بعد از وصل شدن اینترنت چه کنیم؟

جمعه, ۱ آذر ۱۳۹۸، ۰۵:۲۶ ب.ظ

قطعی اینترنت به همه ما لطمه زده. آمار دقیق نداریم ولی قطعاً میلیونها کسب و کار اینترنتی داریم که در این روزها از کار بیکار شدند. قطعی اینترنت به تقریباً تمام کارهای اقتصادی و مشاغلی که نیازمند ارتباط با مردم و بازار هستند آسیب جدی وارد کرده است. دانشگاهها معطل مانده‌اند و ارتباطات علمی و اقتصادی و تجاری مختل گردیده است.

خیلی از کسب و کارها جوان و نوپا هستند. و طبیعتاً یک روز هم براشون یک روزه! اینترنت قطعه و راه درآمد ما سد شده. اما در مقابل نه بانک‌ها برای قسطهاشون به ما فرجه خواهند داد و نه بقیه هزینه‌های زندگی صبر می‌کنن تا اینترنت وصل بشه.

در این میان چند نکته هست که باید به دقت بهشون توجه کنیم.

 

۱. این همه نالیدن و غرغر کردن ما فقط از قطعی اینترنت نیست. عامل دیگه‌ای هم درش نقش داره. اون هم اینکه همیشه تا فرصتی هست اون رو به هدر می‌دیم. به محض اینکه اون فرصت یا شانس از ما گرفته می‌شه، شروع می‌کنیم به ناله کردن. بنابراین یک نکته مهم اینه که باید مدیریت زمان و مدیریت منابع رو به خوبی یادبگیریم. و همیشه فقط به مهم‌ترین کارها و ضرروی‌ترین امور زندگی‌مون بپردازیم.

۲. این چند وقت می‌گذره و اینترنت هم وصل میشه. در این روزهای بدون اینترنت چقدر خودتون رو برای یک شروع قوی آماده کردید؟...

۳. آیا متوجه شدید که با وجود اینرتنت و وقت زیادی که برای اون صرف می‌کردیم، عملاً از خیلی جنبه‌های زندگی‌مون غافل بودیم؟ زندگی فقط کار نیست. به جز کار چیزهایی دیگه‌ای هم هست که باید بهش پرداخت.

۴. چقدر به این نکته توجه کردید که قبل از این قطعی، اکثر کارهایی که ما با اینترنت انجام می‌دادیم غیرضروری و ناکارآمد بوده؟ مثلاً شبکه‌های اجتماعی قرار بودن که بازاریابی رو تسهیل کنن، این روزها چند درصد پیشرفت کاری داشتیم؟ چون نحوه استفاده از اینترنت باید به قدری هوشمند باشه که روند مشتری سازی و بازاریابی به سمتی بره که حتی اگر اینترنت نبود، افراد زیادی از طریق تلفن ما رو پیدا کنند و از ما درخواست خدمات کنند.

۵. در این روزهای قطعی اینترنت خبری توجه من رو به خودش جلب کرد: در قسمتهای زیادی از آمریکا و بریتانیا، فیسبوک و اینستاگرام از دسترس خارج شدند. این دفعه چندمه که این اتفاق می‌افته. این یک زنگ خطر برای همه کسانی هست که تمام هم و غم خودشون رو روی شبکه‌های اجتماعی گذاشتن.

۶. در این چند روز ثابت شد که زیرساخت‌های شبکه اینترنت ملی بیشتر شبیه یک کاریکاتوره تا یک یک زیرساخت واقعی. همه صاحبان سایت‌ها در تلاش هستند که سرعت سایتشون رو مرتب بالاتر ببرند. یکی از فاکتورهای مهم در این زمینه استفاده از سرورهای داخلی هستش. اگر ادمین‌های زیادی هستن که ترجیح می‌دن سایت خودشون رو روی سرورهای خارجی راه‌اندازی کنن فقط به دلیل ضعیف بودن زیرساخت‌های شبکه داخلی هست.

 

این مهم نیست که کی اینترنت وصل می‌شه، مهم اینه که بعد از وصل شدن اینترنت چه اتفاقی می‌افته. آیا باز هم همون کارهای تکراری و اشتباه و وقت تلف کن رو انجام می‌دیم، یا اینبار از تمام وقت و منابع خود به طور بهینه استفاده می‌کنیم؟ 



منبع: وبلاگ http://inconnu.blog.ir 

۹۸/۰۹/۰۱
اسفندیار خدایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">