مجله تخصصی مطالعات آمریکا

مقالات علمی پژوهشی و پایان نامه های روابط بین الملل و سیاست خارجی

مجله تخصصی مطالعات آمریکا

مقالات علمی پژوهشی و پایان نامه های روابط بین الملل و سیاست خارجی

مجله تخصصی مطالعات آمریکا

بایگانی

آخرین نظرات

پیوندها

✍️ نویسنده: Mollie Ziegler Hemingway
🔹 تلخیص و ترجمه: دکتر اسفندیار خدایی
🔹عنوان اصلی کتاب:
Rigged_ How the Media, Big Tech, and the Democrats Seized Our Elections
🔹سال چاپ 2021

🌿 این کتاب، حکایت تلخ انتخابات ۲۰۲۰ را روایت می‌کند که چگونه سیاستمداران فاسد به بهانه کرونا قوانین انتخاباتی در وسط رقابتها تغییر دادند، چگونه رسانه‌های فاسد در خدمت خیانت به آرمانهای دموکراتیک قرار گرفتند و با دروغهای خود فقط یک هدف را دنبال می‌کردند و آن هم اینکه مبادا دیگر یک فرد غیرخودی به نام ترامپ بار دیگر به قدرت برسد. آنها کار را به جایی رساندند که فقط با تغییر ۲۲ هزار رای نتیجه انتخابات را ربودند و ۷۵ میلیون رای سالم و صحیح ترامپ را نادیده گرفتند، بلکه معترضین را خائن و تقلب را دروغ بزرگ و متقلبان را وطن‌پرست درستکار خواندند. این جنگ بر سر انتخاباتی است که باید مورد احترام برنده و بازنده باشد و در نهایت ساختاری برای اعمال نظر مردم آمریکا در تعیین سرنوشتشان و صدای مردم باشد. اگر شما فکر می‌کنید در انتخابات ۲۰۲۰ تقلب بزرگی رخ داده، شما دیوانه نیستید، شما تنها هم نیستید و از همه مهمتر، شما دروغگو نیستید. شما منجی آمریکائید.

🌿  اگر اعتراض به انتخابات پرماجرای ۲۰۲۰ جرم و خیانت است، دموکراتها هم در انتخابات ۲۰۱۶ هر کاری کردند که انتخابات را مخدوش کنند و آن و دستپخت روسیه خواندند و ریاست جمهوری ترامپ را غیرمشروع قلمداد کردند. دموکراتها همیشه نتایج انتخاباتی که شکست خورده اند را نپذیرفته اند. در واقع آخرین انتخاباتی که دموکراتها باخته‌اند و نتیجه را به رسمیت شناخته‌اند در سال ۱۹۸۸ رخ داده. در انتخابات سال ۲۰۰۰ در جدال معروف جرج‌بوش و الگور بر سر ایالت فلوریدا، دموکراتها هرگز شکست را نپذیرفتند و جرج‌بوش را رئیس‌جمهور انتصابی می‌خواندند نه منتخب واقعی مردم. در انتخابات ۲۰۰۵ هم دموکراتها مدعی بودند جرج‌بوش در ایالت اوهایو با تقلب پیروز شده و ریاست‌جمهور او را مشروع نمی‌دانستند.

🌿 در انتخابات ۲۰۱۶ دموکراتها بجای پذیرش پیروزی درخشان ترامپ بر هیلاری کلینتون، با توسل به توهم توطئه، بدون هیچگونه مدرکی، در رسانه ها بوق و کرنا کردند که روسیه در انتخابات آمریکا دخالت کرده و ترامپ جاسوس روسیه بوده. آنها به آمریکا خیانت کردند و دشمنان را تقویت نمودند و از هرگونه توهین به مردمی که تنها گناهشان رای دادن به ترامپ بود فروگذار نکردند. درحالیکه انتخابات ۲۰۱۶ بسیار سالم‌تر و شفاف‌تر از انتخابات ۲۰۲۰ بود. در انتخابات 2020 میلیونها رای غیرقانونی غیابی پستی به بهانه کرونا تا یک هفته پس از انتخابات توسط ارگانهای پست خصوصی به دست مسئولان می‌رسید، اما به گمان دموکراتها این انتخابات سالم بود و اعتراض به آن خیانت به آمریکاست.

🌿 در انتخابات 2016، هیلاری کلینتون کاندیدای شکست خورده دموکرات، آشکارا می‌گفت: "همه می‌دانیم که ترامپ یک رئیس‌جمهور غیرمشروع و محصول یک انتخابات تقلبی است" جیمی کارتر، رئیس‌جنهور سابق می‌گفت: ترامپ انتخابات را باخت، اما روسیه با تقلب او را پیروز کرد. بسیاری از سناتورهای دموکرات در جلسه سوگند ترامپ شرکت نکردند، چون او را غیر مشروع می‌دانستند. اما جالب اینکه رسانه‌ها این اقدامات دموکراتها را هیچ‌وقت زیر سوال نمی‌بردند، بلکه از آنان به عنوان وطن‌پرستان یاد می‌کردند. رابرت مولر با  صرف میلیونها دلار بودجه دولتی برای تحقیقات درباره ادعای پوچ دخالت روسیه در انتخابات، هر کاری کرد اما هیچگونه مدرکی پیدا نکرد
 از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰، هرکدام از چپها می‌خواستند به نوایی برسند و خود را وطن‌پرست نشان دهد باید با صدای بلند از افسانه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا می‌گفتند و اینکه ترامپ جاسوس روسیه است. اما ظاهراً پس از انتخابات ۲۰۲۰ ناگهان سیستم انتخاباتی آمریکا سالم و بلکه مقدس شد و هر کس از معایب و مشکلات این سیستم سخن بگوید خائن و مزدور بیگانه است و باید مطابق قانون با او برخورد شود  و هر برچسبی می توان به او زد.

🌿 درحالی‌که به لطف ویروس کرونا، انتخابات ۲۰۲۰ فاسدترین انتخابات بود؛ زیرا به بهانه این بیماری مقررات انتخاباتی محلی، ایالتی و فدرال برای رای‌گیری غیابی دستکاری شدند و ارگانهای خصوصی پست، بدون هیچگونه نظارتی، میلیونها رای پستی شهروندان را در اختیار داشتند. برای اولین بار در تاریخ آمریکا، روز انتخابات اصلاً مهم نبود جرا که شرکتهای پستی از هفته‌ها قبل کار خود را شروع کرده بودند و تا چتد هفته پس از روز رای گیری آراء مردم در اختیار آنها بود و نتیجه برخی ایالات حساس همچنان نامشخص بود و به وجدان دست‌اندرکاران پست بستگی داشت. این بار مجله تایم و دموکراتها بجای آنکه نگران سلامت انتخابات باشند، با بی شرمی این مسخره‌بازی را انقلاب بزرگ در رای‌گیری و دموکراسی می‌خواندند.

🌿 انتخابات ستون فقرات دموکراسی آمریکاست و اگر بشنکند، کمر آمریکا می‌شکند. بخاطر اهمیت انتخابات و بازنمایی اراده مردم است که آمریکا به جایگاه ثروتمتدترین و قوی‌ترین کشور دنیا رسیده است. به همین دلیل باید انتخابات ۲۰۲۰ به درستی بررسی شود و مردم آمریکا شایسته آن هستند که به ابهاماتشان پاسخ داده شود و کسانی که در این زمینه سوال و اعتراض دارند، نه‌تنها خائن نیستند، بلکه منجیان واقعی آمریکایند. مردم آمریکا سزاوار آنند که بدانند چگونه شرکتهای غول‌پیکر رسانه‌ای انتخابات را به یغما بردند. و چرا در وسط رقابتها، دادگاهها مقررات انتخاباتی را بدون طی مراحل قانونی و تصویب مجالس ایالتی، تغییر دادند و چرا رسانه ها سکوت کردند.

🌿 جمهوری‌خواهان بارها نگرانی خود را درباره انتخابات گسترده غیابی و پستی اعلام کردند. شیوه رای‌گیری پستی فقط برای تعداد اندکی از شهروندان ممکن است. همان اندک رای نیز همواره مورد تردید قرار گرفته. در کمیسیون فراحزبی سال ۲۰۰۵ هر دو حزب توافق کردند که رای‌گیری پستی منبع فساد و تقلب است و راه برای دستکاری آراء مردم باز خواهد بود، زیرا امکان بازبینی و ردیابی و تعیین صحت و سقم آراء وجود ندارد. اما رسانه‌های فاسد با سر و صداهای خود، صدای نجات‌بخش جمهوری‌خواهان را خفه کردند و مدعی شدند که انتخابات ۲۰۲۰ سالم‌ترین انتخابات بوده است؛ در حالیکه این تنها انتخاباتی بوده است که آمار شرکت‌کنندگان معلوم نبود و حتی نحوه شرکت رای‌دهندگان هم نامشخص بود.

قبل از ظهور ویروس چینی کرونا، شرایط اقتصادی آمریکا به لطف مدیریت استثنایی ترامپ همان کسی که دموکراها جاسوس روسه می خواندند، در اوج شکوفایی بود. آنگونه که ترامپ مدعی شد که من شرایطی استثنایی دارم که حتی جرج واشینگتن و ابراهام لینکلن هم هرگز نداشته اند.  در ابتدای ۲۰۲۰ بازار بورس با شرایط استثنایی ۱۰ هزار نمره کار می‌کرد و شرایط اشتغال و حداقل دست‌مزد کارگران عالی بود.  برخلاف ادعای سیاسیون رقیب، آمریکا بیشتر از هر زمان دیگری در صلح با جهان بود و ترامپ بر خلاف تمام رئیس‌جمهورها در چهل سال گذشته، با هیچ کشوری جنگی را شروع نکرد و صلح و امنیت بر زندگی آمریکائیان حاکم بود.

🌿 ترامپ دستاورد بزرگی در نیل به صلح ابراهیمی بین اعراب و اسرائیل در خاورمیانه موجب شد. تحت مدیریت هوشمندانه ترامپ آمریکا بیش از هر وقت دیگر با فراغ بال، علیه چین متمرکز شد. اما  ویروس چینی همه چیز را خراب کرد و اقتصاد آمریکا را بست. مدارس و حتی عبادتکده‌ها را بست. رستورانها و تجمعات را بست اما به رسانه‌ها قدرت بیشتری برای شکل دادن افکار عمومی علیه ترامپ داد و فرصتی برای دموکراتها فراهم کرد تا با سیستم رای‌گیری را به نفع خود دستکاری کنن و این بحران را تبدیل به فرصتی برای خود کنند مانند رای‌گیری پستی و رای دادن زودهنگام

🌿 آمارها حکایت از آن داشت که دموکراتها بیش از جمهوری‌خواهان از ویروس کرونا می‌ترسیدند به همین دلیل تجمعات انتخاباتی بایدن مجازی بود و ترامپ، واقعی و حضوری و باشکوه.  دموکراتها با توسل به کارت فرمانداری، اجازه برگزاری بزرگترین تجمع رسمی اعلام کاندیداتوری ترامپ در چارلوت کارلینای شمالی را ندادند. در سایر ایالتها هم دردسرهای جلوی تجمعات انتخاباتی جمهوری‌خواهان ایجاد کردند.

🌿 یکی از رهبران دموکرات هنگام استیضاح ترامپ در سال ۲۰۱۹ گفت: دموکراسی وابسته به معنی رضایت جناح بازنده است. اما دموکراتها از هیچ کوششی برای سنگ‌اندازی مقابل دولت ترامپ و حتی برکناری او فروگذار نکردند. آنها از سال ۱۹۹۹ به بعد مشروعیت تمام انتخاباتهایی که بازنده بوده‌اند را زیر سوال برده‌اند و نتیجه را نپذیرفته‌اند. مخصوصاً در انتخابات ۲۰۱۶ که به انحاء مختلف کوشیدند آن را بی‌اعتبار و حتی تقلبی و با دخالت روسیه قلمداد کنند. اما جمهوریخواهان همواره شکست را پذیرفته‌اند و باعث همبستگی کشور شده‌اند و با مقاومت و شیطنت دموکراتها در زیر سوال بردن مشروعیت انتخابات کنار آمده‌اند  و اکنون که اعتراض می کنند بدنبال نجات سیستم انتخاباتی آمریکا از چنگال فساد هستند.

🌿 در انتخابات ۲۰۲۰ یکصد و شصت میلیون آمریکائی رای دادند و جو بایدن با ۳۰۶ رای الکتورال در مقابل ۲۳۲ رای الکترال ترامپ جلو افتاد. اما حاشیه تفاوت دو کاندیدا آنطور که این اعداد نشان می‌دهند نبود. بایدن در سه ایالت اریزونا، جرجیا و ویسکانسین جمعاً با ۴۳۰۰۰ رای برنده شد. یعنی اگر ترامپ فقط ۲۲۰۰۰ رای از آن ۴۳۰۰۰ رای را کسب کرده بود، نتیجه انتخابات به نفع ترامپ برمی‌گشت. بی‌انصافی است به کاندیدای معترض در چنان رقابت تنگاتنگی، ستیزه‌جو و خشونت‌طلب خواند. چهار سال قبل از آن نیز هیلاری کلینتون با نتیجه مشابه فقط با مجموع اختلاف هشت هزار رای در سه ایالت پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین نتیجه را به ترامپ واگذار کرد. کلینتون درخواست شمارش آراء در این سه ایالت را دنبال کرد تا نتیجه آراء الکتورال را به نفع خود تغییر دهد  و کسی هم او را خائن و مزدور دشمنان نخواند.  اما کلینتون و طرفدارانش دست به حقه کثیفی زدند و ادعا کردند که روسیه در انتخابات به نفع ترامپ دخالت کرده. و سپس کوشیدند با استیضاح ترامپ را برکنار کنند. و مدام مدعی بودند که نتیجه انتخابات را از آنها ربوده‌اند
 انتخابات ۲۰۲۰ خیلی متفاوت بود. قبل از برگزاری انتخابات، ۳۹ ایالت قوانین انتخاباتی خود را تغییر دادند.  مطابق قانون، پارلمان هر ایالت باید نظارت می‌کند بر برگزاری انتخابات در هر ایالت و چنان تغییراتی را تصویب کند. اما درست قبل از انتخابات ۲۰۲۰، قوانین و شیوه برگزاری انتخابات بسیاری ایالات بدون نظر و تایید پارلمانهای ایالتی تغییر کرد.  در این انتخابات استثنائی بیش از پانصد مورد شکایت مطرح شد که نصف آنها مربوط به رای‌گیری پستی زودهنگام بود، حقه‌ای که دموکراتها برای فتح ریاست‌جمهوری و سایر کرسی‌ها دنبال می‌کردند و نا آنرا انقلاب گذاشتند. انقلاب دموکراتها در شکل رای دادن به بهانه ویروس کرونا، دادگاههای آمریکا را غافلگیر کرد و آنها نتوانستند وظیفه خود را انجام دهند. جمهوریخواهان از دادگاه عالی فدرال خواستند که عملکرد دادگاه ایالت پنسیلوانیا را بررسی کند، ولی دادگاه عالی فدرال پاسخ داد که چنان فرصتی ندارد و اینگونه شد که به بهانه کرونا آراء پستی همه چیز را خراب کرد. آراء مورد چالش بیش از ده‌هزار رای بود که بایدن در پنسیلوانیا جلو افتاده بود.

🌿 دموکراتها با زیرکی به بهانه کرونا وضوح و صراحت قوانین را از بین بردند و موجب گیج شدن مسئولان برگزاری انتخابات شدند و در نهایت سبب سلب اعتماد مردم از سیستم انتخاباتی شدند. این سیستم، برندگان را راضی، می‌کرد اما دموکراسی بدون رضایت و قانع کردن بازندگان معنی ندارد. حتی نبود مدارک کافی برای تقلب به معنی درست بودن انتخابات نیست.  وقتی دادگاههای پایین‌تر در انجام وظیفه خود شکست خوردن و دادگاه عالی فدرال هم نتوانست کاری بکند، معترضان از قانون نومید شدند و شورش ۶ ژانویه در تهاجم به کنگره رخ داد. عاملان این شورش همانها بودند که تقلب کردند.

🌿 در این جدال، رسانه‌ها نیز در عمیق‌تر کردن شکاف نقش اساسی داشتند و با این استدلال که دادگاهها شواهدی از تقلب گسترده نیافته‌اند، موجب عصبی شدن معترضان و شورش شدند. در حالی‌که بسیاری شکایتها دقیق و در جریان بودند. همین رسانه‌های دموکرات قبل از برگزاری انتخابات بصورت گسترده از خلاءهای قانونی و امکان تقلب در انتخابات را بوق و کرنا کرده بودند  PBS .به نقل از پروفسور الکس هلدرمن نوشته بود نرم‌افزارهای رای‌گیری هیچ سازوکاری برای مقابله با نفوذ و دستکاری نتایج صندوقهای انتخاباتی را ندارند. کاملا هریس نگرانی خود را اینگونه ابراز کرده بود: من واقعا نگران هک کردن ماشین‌های انتخاباتی هستیم، افرادی جلوی چشم ما این سیستم را هک کردند. دیگر سناتورهای دموکرات هم چنان نگرانی‌های ابراز می‌کردند و می‌گفتند این سه شرکت کامپیوتری اصلاً جوابگو به هیچ نهادی نیستند. به گفته سناتور رن وایدن از ایالت اورگان، ۴۳ درصد آمریکائی‌ها در ماشین‌هایی رای می‌دهند که تمهیدات امنیتی حفظ آراء را ندارند از جمله اینکه درب پشتی برای دخل و تصرف دارند. پنج ایالت اصلاً رای‌گیری کاغذی ندارند و هیچ راهی برای ردیابی و اثبات رای باقی نمی‌گذارند. قبل از انتخابات این دغدغه دموکراتها و رهبرانشان هم بود اما پس از آنکه نتیجه به نفع خودشان شد ناگهان مدعی شدند که انتخابات آمریکا سالم و مقدس است! و شکایتها و اعتراض جمهوری خواهان را علامت خیانت و دروغ بزرگ می‌دانستند.

🌿 در نهایت جمهوری‌خواهان با ۷۵ میلیون رای صحیح و بدون تقلب و دغلکاری، شایسته آن بودند که به سوالات و ابهامات آنها پاسخ داده شود. چپ‌ها برای ادامه راه غلطی که در پیش گرفته‌اند، ناچارند با ارزشهای غیر آمریکایی مثل سانسور و تحریف و ارعاب مخالفان به زندان و مجازات متوسل شوند.  اما تاریخ نشان داده است که این شهروندان شجاع سرنوشت آمریکا را مشخص می‌کنند، نه سیستم فاسد. این مجاهدتها ارزشهای جمهوری دموکراتیک آمریکایی را به نسل بعد انتقال خواهد داد. آنها بزرگترین سلاح تاریخ را در دست دارند: سلاح صداقت. تنها سوالی که باقی می‌ماند اینکه آیا رهبران آنها این شجاعت را دارند که این سلاح در میدان سیاست بدرستی بکار گیرند؟
t.me/EsfandiarKhodaee

۰۰/۱۱/۳۰
اسفندیار خدایی

نظرات  (۱)

۳۰ بهمن ۰۰ ، ۱۷:۲۱ عباس ترابی
درود بر شما. دموکرات ها با باز گذاشتن مرزها و پذیرش مهاجرین فقط برای افزایش میزان رای در انتخابات به نفع خودشان، اقشار کارگر آمریکایی را در خطر از دست دادن شغل هایشان قرار داده اند. بایدن با نمایش ضعف در خروج از افغانستان در سال ۲۰۲۱ باعث ارسال سیگنال غلط به پوتین شد و حالا بحران اوکراین کل اروپا را تحت تاثیر قرار داده است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">