مجله تخصصی مطالعات آمریکا

مقالات علمی پژوهشی و پایان نامه های روابط بین الملل و سیاست خارجی

مجله تخصصی مطالعات آمریکا

مقالات علمی پژوهشی و پایان نامه های روابط بین الملل و سیاست خارجی

مجله تخصصی مطالعات آمریکا

بایگانی

آخرین نظرات

پیوندها

آشنایی با انجمن مطالعات آمریکا

سه شنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۵۶ ب.ظ

مریم احمدی

انجمن مطالعات آمریکا[1](ASA) از قدیمی­ترین و بزرگ­ترین انجمن­های ملی علاقه­مند به مطالعات بین­رشته­ای فرهنگ و تاریخ آمریکاست. این گروه در سال 1951 تشکیل شده و اکنون 5000 عضو خاص، 2200 آرشیو و سایر بخش­های سازمانی را دارا است. این اعضاء در حوزه­هایی همچون تاریخ، ادبیات، مذهب، فلسفه، هنر، معماری، موسیقی،موزه شناسی، مردم­شناسی،جامعه­شناسی، مطالعات نژادی، بافت فرهنگی،فرهنگ عامه، آموزش، علوم،کتابداری، ارتباطات، حکومت­ها، مطالعات جنسیتی و غیره به تحقیق و پژوهش می­پردازند.انجمن مطالعات آمریکا هم چنین دفترچه راهنمای برنامه­ فارغ­ التحصیلان مطالعات آمریکا و ارزیابی مطالعات آمریکای دانشگاه­ها را منتشر می­کند. انجمن مطالعات آمریکا[1](ASA) از قدیمی­ترین و بزرگ­ترین انجمن­های ملی علاقه­مند به مطالعات بین­رشته­ای فرهنگ و تاریخ آمریکاست. این گروه در سال 1951 تشکیل شده و اکنون 5000 عضو خاص، 2200 آرشیو و سایر بخش­های سازمانی را دارا است.

 
 این اعضاء در حوزه­هایی همچون تاریخ، ادبیات، مذهب، فلسفه، هنر، معماری، موسیقی،موزه شناسی، مردم­شناسی،جامعه­شناسی، مطالعات نژادی، بافت فرهنگی،فرهنگ عامه، آموزش، علوم،کتابداری، ارتباطات، حکومت­ها، مطالعات جنسیتی و غیره به تحقیق و پژوهش می­پردازند.
آنهامعلمان و محققانی آگاه به فرهنگ آمریکا و افرادی متبحرند که علاقه آنان فراتر از تخصصشان است. دانشجویان دانشکده در جریان برنامه­های مطالعات آمریکا دیگر کالج­ها و دانشکده­ها می­باشند. مدیران موزه­ها و کتابخانه­ها علاقه­مند به ابعاد مختلف زندگی آمریکایی بوده، مقامات دانشگاهی به گسترده­ترین ابعاد آموزشی آگاهند. آنها فرهنگ آمریکایی را از چندین بعد مطالعه می­کنند، اما عموماً نسبت به رویکرد تک بعدیتمایل به کلی­نگری دارند.
 
فصلنامه
همه اعضاء، فصلنامه انجمن مطالعات آمریکا[1] را چهار  بار در سال (مارس، ژوئن، سپتامبر و دسامبر) دریافت می­کنند. این فصلنامه به صورت آنلاین در دسترس کلیه اعضای گروه مطالعات آمریکا (در پروژه هنری و جی استور[2](  می­باشد.
این فصلنامه آمریکاییدانش بی ن­رشته­ ای خلاقانه (که در بردارنده مسائل مهمی از مطالعات آمریکاست) را معرفی می­کند. این مجله شامل مقاله­هایی است که شناخت بیشتر ایالات متحده و گوناگونی آن، جامعه و فرهنگ آمریکا در گذشته و حال و در موقعیت­ جهانی و بومی، ارتباط آن با نیمکره­های همسایه و تاثیر آن بر روی سیاست و فرهنگ جهانی را بررسی می­کند. مجله از میان کتاب­های منتشرشده، نمایشگاه­ها و رسانه­ های متفاوت، حوزه گسترده­ای از روش­های در حال تکوین و قابل دسترس مطالعات آمریکا را جستجو می­کند.
 
بولتن خبری انجمن مطالعات آمریکا
این بولتن[3] چهار بار در سال دراختیار همه اعضاء قرار می­گیرد و هدف آن ترویج آگاهی بیشتر در مورد مشکلات سازمانی، اقتصادی و مشاجرات سیاسی است، که هم­اکنون انجمن مطالعات آمریکا با آن درگیر است. بولتن خبری انجمن مطالعات آمریکا همچنین اتاق مشترک اخبار انجمن­های محلی، کمیته­ها، کنفرانس­ها و میتینگ­ها، بورسیه و گرانت­ها، فرصت­های استخدامی شغلی و چاپ و انتشار برنامه­های دیگر مورد علاقه اعضاء انجمن مطالعات آمریکاست.
 
راهنمای آنلاین مطالعات آمریکا
راهنمای آنلاین مطالعات آمریکا[4] شامل دفترچه راهنمای مطالعات آمریکا، برنامه ­های مطالعات نژادی، منابعی از علاقه­مندی­های دانشمندان مطالعات آمریکا، موعد مقررگرانت­ها، اطلاعات مجلات پژوهشی، آگهی اجلاس­های مهم، آدرس انجمن­ها، مراکز تحقیقاتی و مؤسسات مهم، آژانس­های دولتی و ناشران می­باشد.
 
سایر انتشارات انجمن مطالعات آمریکا
انجمن مطالعات آمریکا هم چنین دفترچه راهنمای برنامه­ فارغ­ التحصیلان مطالعات آمریکا و ارزیابی مطالعات آمریکای دانشگاه­ها را منتشر می­کند. این انجمن وضعیت مطالعات آمریکا (روزنامه جی اچ یو)[5]، منتخبی از مقالات پنجاه سال اول فصلنامه آمریکایی (ای کیو)[6] و دایره­المعارفی از مطالعات آمریکا را به چاپ رسانده است. انجمن مطالعات آمریکا همچنین یک سری نشریه از مطالب ویژه منتشر شده فصلنامه آمریکایی (شامل: حدود قانونی و فناوری و فرهنگ آمریکایی) را دایر کرده است.انجمن مطالعات آمریکا طرح­های مهم کراس رود[1]، برنامه­های آموزشی مبتکرانه (اینترنتی)، اخبار و موقعیت­ها، لیست پروژه­های تحقیقاتی و مطالعاتی، انتشارات و کارگاه­ها را ارائه می­دهد. این انجمن بواسطه پروژه­ای موسوم به پروژه هنر دستیابی اینترنتی به فصلنامه آمریکایی را پیشنهاد می­کند. انجمن مطالعات آمریکا هم چنین به اعضاء خود، دستیابیاینترنتی به دایره­المعارف مطالعات آمریکا، جلسات و سخنرانی­های سالیانه را پیشنهاد می‌کند. آدرس‌ها:

      http://crossroads.georgetown.edu    

   http://muse.jhu.edu/journals/american-quarterly  

    http://eas-ref.press.jhu.edu

 www.theasa.net/chapters

انجمن مطالعات آمریکا برنامه­های آموزشی مطالعات آمریکای خارج از کشور را حمایت و مساعدت می­نماید. مبادله اساتید و دانشجویان را تشویق نموده، عضویت رسمی و تبادلات پژوهشی با شصت و پنج کشور را اداره می­کند.
برنامه اعطای جایزه­ سالیانه:
سالیانه جایزه­های زیر از سوی انجمن مطالعات آمریکا اعطا می­شود:
جایزه نشر جان هوپ فرانکلین[2] برای بهترین کتاب منتشر شده در مطالعات آمریکا
جایزه نشر لورا رومرو[3] برای بهترین کتاب اول منتشر شده در مطالعات آمریکا
جایزه پایان نامه رالف هنری گابریل[4] برای بهترین پایان­نامه ارائه شده در مطالعات آمریکا
جایزه بد - پیرسون[5] برای مشارکت برجسته در مطالعات آمریکا
جایزه مری سی تورپای[6] برای مشارکت برجسته در آموزش، مشاوره و برنامه­های گسترده
جایزه ساکاکی بارا [7]برای بهترین گزارش ارائه شده توسط اساتید بین­المللی در سخنرانی­های سالیانه
جایزه وایز- سوزمن[8] برای بهترین گزارش دانشجویی ارائه شده در میتینگ­های سالیانه
جایزه کان استنس پی.رورک[9]برای بهترین مقاله ارائه شده (با هر حجمی) در فصلنامه آمریکایی
 
عضویت سازمانی: انجمن مطالعات آمریکا پذیرای کالج­ها، دانشگاه­ها، موزه­ها، اجتماعات و سایر مؤسساتی است که در راستای اهداف انجمن فعالیت می­کنند. عضویت سازمانی شامل پرداخت حق عضویت به فصلنامه آمریکایی، بولتن خبری انجمن مطالعات آمریکا و دایره­المعارف اینترنتی مطالعات آمریکا و پرداخت مبلغ صد و پنجاه و پنج دلار سالیانه در جولای یا سپتامبر است(با احتساب تخفیف خدمات انجمن). در هر شماره فصلنامه مطالعات آمریکا لیستی از اعضای سازمانی منتشر می شود. تقریباً صد و چهل سازمان دارای عضویت سازمانی انجمن مطالعات آمریکا می­باشند.
 
پروژه­ها و انتشارات الکترونیکی
انجمن­های محلی: اعضای سیزده انجمن محلی (که تعدادی از آنها عضو بولتن­ خبری نیز می­باشند) سالییکبار گردهم می­آیند. در انجمن مطالعات آمریکا این سنت و رسمی برای ترغیب بیشتر مشارکت­های منطقه­ای (محلی) است. اطلاعات بیشتر در مورد فعالیت­های انجمن محلی در سایت زیر موجود است.
فعالیت­های بین­المللی:
 
نظارت:  
شورای ملی با بیست عضو اختصاصی از اعضاء تمام وقت انجمن مطالعات آمریکا، این انجمن را اداره می­­نمایند. سالانه برای دوره­ای سه ساله، چهار تا پنج عضو جدید انتخاب می­شوند. دو کرسی اضافی برای مشاورین دانشجویی رزرو می­شود که یکی برای اساتید بین­الملل و دیگری برای اساتید دانشکده است. رئیس منتخب و رئیس سابق بر عملکرد شورا نظارت دارد. کاندیداها را کمیته مربوطه معرفی نموده، انجمن مطالعات آمریکا (که حق پذیرش عضو دارد) اعضاء را از میان آنان برمی­گزیند. کمیته­های انجمن مطالعات آمریکا که اعضای آن بوسیله شورا تعیین می­شوند در پروژه­های تحقیقاتی، ارائه آدرس جستجوی علاقه­مندی­های تخصصی، حمایت مالی کنفرانس­ها و مطالعات ویژه همکاری می­کنند.
اعضای انجمن مطالعات آمریکا برای شرکت در کمیته­هایی همچون برنامه مطالعات آمریکا و مراکز، مطالعات نژادی، آموزش کارشناسان، همکاری K-16، بین­الملل، محققین اقلیت، انجمن­های محلی، دانشجویان، زنان، جوایز، برنامه ملاقات سالیانه، سایت منابع، گروه کاری ویژه (گروه ضربت)، پروژه­ها و همکاری­ها (شامل ابتکار ­عمل بین­المللی انجمن مطالعات آمریکا و مشارکت انجمن مطالعات آمریکا و ژاپن در پروژه­های مطالعات آمریکا) تشویق می­شوند.
 
عضویت در انجمن:
عضویت اختصاصی: انجمن مطالعات آمریکا از همه اشخاصی که علاقه بین­رشته­ای در فرهنگ آمریکا دارند،با آغوش باز استقبال می­کند. عضویت اختصاصی شامل پرداخت حق عضویت به فصلنامه آمریکایی، بولتن خبری گروه مطالعات آمریکا و دایره­المعارف اینترنتی مطالعات آمریکاست.
عضویت یک ساله بوده، افرادی که اول اکتبر ثبت نام می­کنند عضویت آنان برای سال جاری است. نام­نویسی بعد از اول اکتبر عضویت سال بعد را متضمن است. حق عضویت­ها براساس درآمد محاسبه شده و از اعضای بین­الملل خواسته می­شود تا حق عضویت خود را بر اساس دلار هم ارز آمریکا بپردازند.
عضویت سازمانی: انجمن مطالعات آمریکا پذیرای کالج­ها، دانشگاه­ها، موزه­ها، اجتماعات و سایر مؤسساتی است که در راستای اهداف انجمن فعالیت می­کنند. عضویت سازمانی شامل پرداخت حق عضویت به فصلنامه آمریکایی، بولتن خبری انجمن مطالعات آمریکا و دایره­المعارف اینترنتی مطالعات آمریکا و پرداخت مبلغ صد و پنجاه و پنج دلار سالیانه در جولای یا سپتامبر است(با احتساب تخفیف خدمات انجمن). در هر شماره فصلنامه مطالعات آمریکا لیستی از اعضای سازمانی منتشر می شود. تقریباً صد و چهل سازمان دارای عضویت سازمانی انجمن مطالعات آمریکا می­باشند.
 
کمیته­های انجمن مطالعات آمریکا
کمیته­ اجرایی: کمیته اجرایی انجمن مطالعات آمریکا از پیشنهادهای داوطلبان کمیته­های زیر دعوت به عمل می­آورد. کاندیداها باید عضو انجمن بوده و مهارت و شایستگی انجام کارهای کمیته را داشته باشند. تقاضانامه­ها بالأخص از اقلیت­ها و زنان گرفته می­شود. درخواست­کنندگان باید شرح حال مختصری از اهم فعالیت­ها و تجربیاتشان (حداکثر در دو صفحه) را ارائه دهند. آنان باید رزومه خود را به صورت فایل پیوست (word و یا pdf) و از طریق پست الکترونیک ارسال کنند. رزومه چندین داوطلب نباید در یک سند ارائه شود. توصیه­نامه­ کاندیداها به تجربیات آنان از کار کمیته برمی­گردد. شایسته است که اطلاعات اول آوریل 2010 یا قبل از آن به کمیته اجرایی انجمن مطالعات آمریکا به آدرس زیر فرستاده شود.
asastaff@theasa.net
کمیته­های دائمی:
1. کمیته­ برنامه­های انجمن مطالعات آمریکا و مراکز وابسته
این کمیته؛ انجمن و اعضای گروه را از مسائل زیر مطلع می­سازد: علاقه­مندی­های رایج، نیازها، نگاه تخصصی به برنامه­ها، دپارتمان­های مطالعات آمریکا و وظایف ویژه مربوط به عضویت سازمانی گروه. دو موقعیت به مدت سه سال.
2. کمیته­ مطالعات نژادی:
این کمیته؛ انجمن و اعضای گروه را از مسائل زیر مطلع می­سازد: فعالیت­های رایج، علاقه­مندی­ها، نگاه تخصصی مؤثر به برنامه­های مطالعات نژادی، سازمان­ها، محققین، رابط کمیته­های دائمی انجمن و سایر سازمانهای مطالعات نژادی و مسؤولیت ویژه محققان و دانش پژوهان مطالعات نژادی. دو موقعیت به مدت سه سال.
3. کمیته آموزش کارشناسان:
این کمیته؛ انجمن و اعضای آن را از مسائل زیر مطلع می­سازد: انتشارات کارآمد، آموزش کارشناسان مطالعات آمریکا، مطالعات نژادی، سایر تعلیمات بین­رشته­ای حوزه کارشناسان، رابط بین انجمن و سازمان­های آموزش کارشناسان (محدود به تحقیقات ملی انجمن نمی باشد)، رابط بین کمیته­های دائمی آموزش کارشناسان و مسئولیت ویژه اعضاء دکترا و فوق لیسانس انجمن در حمایت از برنامه­هایی با نگاه ویژه­ به آموزش کارشناسان. دو موقعیت به مدت سه سال
4. کمیته انجمن­های محلی:
این کمیته؛ انجمن و اعضای آن را از مسائل زیر مطلع می­سازد: فعالیت­های رایج، علاقه­مندی­ها و نیازهای انجمن­های محلی، رابط بین انجمن مطالعات آمریکا و انجمن­های محلی و مسئولیت ویژه این انجمن­­ها. انجمن­های محلی داوطلبین را معرفی می­کنند. پنجموقعیت (یکی از هر منطقه: چساپ[1]، گریت لیکز[2] هاوایی[3]، کنتاکی[4]، تنیزیی[5]و نواحی جنوبی) به مدت سه سال
5. کمیته­ همکاری K16:
این کمیته انجمن و اعضای آن را از مسائل زیر مطلع می­سازد: علاقه­مندی­های رایج، نیازها و موقعیت­های تخصصی مربیان K16 در حوزه برنامه­های مطالعات آمریکا یا برنامه­های آموزشی. دو موقعیت به مدت سه سال
6. کمیته بین­الملل:
این کمیته؛ انجمن و اعضای آن را از مسائل زیر مطلع می­سازد: انتشارات کارآمد در حرفه و شغل محققین بین­المللی و دانشجویان، مسئولیت ویژه محققین بین­المللی و دانشجویان عضو. (ازاعضاء بین­المللی انجمن مطالعات آمریکا برای عضویت در این کمیته دعوت می­­شود)
7. کمیته کارشناسان اقلیت:
این کمیته؛ انجمن و اعضای آن را از مسائل زیر مطلع می­سازد: انتشارات کارآمد در حرفه و شغل محققین و مسئولیت ویژه محققین اقلیت عضو کمیته. دو موقعیت به مدت سه سال
8. کمیته دانشجویان:
این کمیته؛ انجمن و اعضای آن را از علاقه­مندی­های رایج، نیازها و موفقیت­های دانشجویان مطالعات آمریکا مطلع می­سازد. چهارموقعیت به مدت دو سال
9. کمیته زنان:
این کمیته؛ انجمن و اعضای آن را از انتشارات کارآمد در حرفه وشغل زنان و مسؤولیت ویژه زنان عضو مطلع می­سازد.
کمیته جوایز 2011:
کمیته جوایز 2011 کار خود را در پائیز سال تحصیلی 2011-2010 شروع و در سپتامبر 2011 به اتمام ­رساند.
(A کمیته جایزه نشر جان هوپ فرانکلین: بهترین کتاب منتشر شده در حوزه مطالعات آمریکا که هر سال نویسندگان و ناشران به کمیته ارائه می­دهند. سه موقعیت به مدت یک سال
(B کمیته جایزه اولین کتاب منتشر شده لورا رومرو: این کمیته یک نفر را به خاطر انتشار بهترین کتاب اول در حوزه مطالعات آمریکا (که بر فصل مشترک نژاد، جنس، طبقه و ملیت تأکید می­کند) انتخاب می­کند. سه موقعیت به مدت یکسال
(C کمیته جایزه پایان­نامه رالف هنری گابریل: این کمیته بهترین پایان­نامه در مطالعات آمریکا (از میان پایان­نامه­های ارائه شده فارغ­التحصیلان رشته­های مطالعات آمریکا، مطالعات نژادی و مطالعات زنان)را برمی­گزیند. سه موقعیت به مدت یک سال
رؤسای سابقانجمن مطالعات آمریکا از سال 1951 تاکنون:
کارل بود[1]) 1952-1951(، چارلز بارکر[2] (1953)، رابرت ای اسپیلر[3] (1955-1954)، جورج راجرز تیلور[4] (1957-1956)، ویلارد ثورپ[5](1959-1958)، ری الن بیلنگتون[6] (1961-1960)، ویلیام چاروات[7]) 1962)، رالف هنری گابریل[8] (1964-1963)، راسل بلین ان وای[9] (1966-1965)، جان هوپ فرانکلین[10] (1967)، نورمن هلمز پیرسون[11] (1968)، دنیل – جی.بورستین[12] (1969)، رابرت اچ والکر[13] (1975- 1974)، دانیل آرون[14] (1977- 1976)، ویلیام ایچ گوتزمن[15] (1979– 1978)، رابرت اف. برخوفر[16] (1981-1980)، ساکوان برکاویچ[17] (1983- 1982)، میخائیل کوآن[18] (1985-1984)، لوئیس وی بنر[19]) 1987-1986)، لینداکی کربر[20] (1989-1988)، آلن اف دیویس[21] (1990-1989)، مارسابانتا[22] (1991-1990)، آلیس کسلر- هریس[23] (1992-1991)، سیسیلیاتیچی[24] (1993-1992)، کتی ان دیویدسون[25] (1994-1993)، پائول لوتر[26] (1995-1994)، الین تایلر می[27] (1996- 1995)، پاتریشیا نلسون لیمریک[28] (1997 - 1996)، مری هلن واشینگتن[29] (1998-1997)، جانیس رادوی[30] (1999-1998)، ماری سی کلی[31] (2000- 1999)، میخائیل فریسچ[32]) 2001-2000)، جورج سانچز[33] (2002-2001)، استفن اچ سامیدا [34] ) 2003– 2002)، آمی کاپلن[35] (2004-2003)، شلی فیشر فیشکین[36] (2005-2004)، کارن هالتنن[37] (2006-2005)، اموری الیوت[38] (2007-2006)، ویکی ال رویز[39] (2008-2007)، فیلیپ جی دلوریا[40] (2009- 2008)، کومن کی جینز[41] (2010-2009)، راس ویلسون جیلمور[42] (2011- 2010)
کتاب الکترونیک انسانی:
انجمن مطالعات آمریکا، عضو شورای آمریکائی جامعه اندیشمندان[1] است. این شورا از اعضاء کنونی انجمن مطالعات آمریکا حق عضویت اختصاصی سالیانه برای کتاب الکترونیک علوم انسانی[2] دریافت می­کند. نسخه 2010 کتاب الکترونیک علوم انسانی دسترسی نامحدود به 3000 متن کامل (با عناوین علوم اجتماعی و انسانی و از سال 1880 تاکنون) را امکان پذیر می­سازد. حق عضویت اختصاصی یک فرصت مناسب برای کسانی است که مؤسسه آنان حق عضویت کتاب الکترونیک علوم انسانی را ندارد، یا برای اعضاء انجمن مطالعات آمریکا که وابسته به حق عضویت سازمانی نیستند. حق عضویت سالیانه اختصاصی در حدود 35000 دلار است که آن را در سایت زیر می­توانید چک کنید:

www.humanitiesebook.org/subscribinginsts.html

شما هم می­توانید اطلاعات مربوط به حق عضویت اختصاصی کتاب الکترونیک علوم انسانی را در سایت زیر به دست آورید:
www.humanitiesebook.org/subscription-purchase.html
 
لطفاً انجمن مطالعات آمریکا را از منوی عضویت انجمن انتخاب نموده، باز کنید و در مکانی که شماره اعضای انجمن نوشته شده است، شماره عضویت خود را بدست آورید. هم چنین اگر شماره­تان را نمی­دانید آن را از این سایت درخواست نمائید:
 
http://asa.press.jhu.edu/cgi-bin/member-number-lookup.cgi
برای تحقیق در مورد کتاب الکترونیک علوم انسانی به سرویس مشتریان به آدرس الکترونیک زیر ایمیل بزنید:
subscriptions@hebook.org
 
تماس با انجمن مطالعات آمریکا:

1120 19th Street NW, Suite 301
Washington DC 20036
Phone: 202.467.4783
Fax: 202.467.4786
Email: asastaff@theasa.net

 
 
[1]. (ACLS) American Council of Learned Societies
[2]. ACLS Humanities E-Book (HEB)

 


[1]. Carl Bode
[2].Charles Barker
[3].E.Spiller Robert
[4].George Rogers Taylor
[5]. Willard Thorp
[6]. Willard Thorp
[7]. William Charvat
[8] .Ralph Henry Gabriel
[9].Russel Blaine Nye
[10]. John Hope Franklin
[11]. Norman Holmes Pearson
[12].Daniel J. Boorstin
[13]. Robert H. Walker
[14].Daniel Aaron
[15]. William H. Goetzmann
[16]. Robert F. Berkhofer, Jr
[17]. Sacvan Bercovitch
[18] .Michael Cowan
[19] .Lois W. Banner
[20]. Linda K. Kerber
[21]. Allen F. Davis
[22] .Martha Banta
[23].Alice Kessler-Harris
[24].Cecelia Tichi
[25].Cathy N. Davidson
[26].Paul Lauter
[27]. Elaine Tyler May
[28]. Patricia Nelson Limerick
[29]. Mary Helen Washington
[30].Janice Radway
[31]. Mary C. Kelley
[32].Michael Frisch
[33].George Sanchez
[34].Stephen H. Sumida
[35]. Amy Kaplan
[36].Shelley Fisher Fishkin
[37] .Karen Halttunen
[38].Emory Elliott
[39] .Vicki L. Ruiz
[40]. Philip J. Deloria
[41]. Kevin K. Gaines
[42].Ruth Wilson Gilmore

 


[1].Chesapeake
[2].Greet Lakes
[3].Hawaii
[4].Kentucky
[5]. Tennessee

[1].Crossroads
[2] . John Hope Franklin
[3]. Lora Romero
[4]. Ralph Henry Gabriel
[5]. Bode-Pearson
[6]. Mary C.Turpie
[7] . Sakakibara
[8]. Wise-Susman
[9] . Constance P. Rourke

 


[1]. American Quarterly
[2].JSTOR
[3].ASA Newsletter
[4].Guide to American Studies Online
[5].JHU
[6].AQ
۹۵/۰۵/۰۵
اسفندیار خدایی

مریم احمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">